Uitati de expresia “minte de gaina”!

Simbata, 15 noiembrie, la Arena Tinerilor Jurnalisti, scriitorul, dramaturgul, jurnalistul Constantin Cheianu m-a intrigat cu afirmatia dumnealui cum ca: “Gainile au un comportament deosebit”.

Seara ajungind in satul natal, la Chistelnita, am mers la cotet sa observ si eu “Ce comportament deosebit au aceste gaini?”. Culmea, este ca mi-am dat seama, ca domnul Cheianu avea dreptate, insa eu, cea care am crescut la tara niciodata nu am dat atentie acestor pasari care, totusi sunt deosebite!

In acelasi context, am sesizat reactiile pe care o dau la diferite sunete dar in special atunci cind le strigi la mincare, ridica capul si vin iute  in speranta de a le da ceea ce le promiti!

SAM_2463

Uite asa am inceput sa fac comparatie dintre gaina si om.

Sa luam spre exemplu gaina – closca cea care empatizeaza puternic cu puii ei!

Daca as face o mica comparatie dintre gaina si femeie ar fi cam asa:

Closca ce-si apara puii de pradatori – mama – ocrotitoare.

Gaina care-si maninca ouale – femeia care-si avorteaza pruncii.

Closca ce-si abandoneaza puii – femeia cu vicii ce-si abandoneaza copii.

Sirul exemplelor ar continua la nesfirsit….

SAM_2456

Asa ca zicala “minte de gaina” ar trebui uitata, din motiv ca si gaina are inteligenta….chiar daca va pare bizara aceasta explicatie. S-a demonstrat bunaoara ca gainile sunt capabile sa inţeleaga ca atunci cind un obiect familiar este ascuns de ele, acel obiect inca exista, chiar daca nu mai este vizibil.

Instinctul matern extrem de dezvoltat al gainilor a fost menţionat si în scrierile Noului Testament, Iisus Hristos s-a folosit intr-o patabola de dragostea gainii fata de puii sai, pentru a le sugera oamenilor dragostea lui Dumnezeu pentru oameni.

Dar vai de capul sarmanelor gaini, ce menire au pe acest pamint, crescute apoi sacrificate pentru gurele noastre nesaturate!

Recent am citit citeva curiozitati despre gaini si anume:

  • O gaina face, in medie, 250 – 270 de oua pe an.
  • Hranite cu anumite vopsele, gainile pot face oua colorate.
  • Viteza maxima de deplasare a unei gaini este de 14 km/h.
  • In lume exista mai multe gaini decit oameni.

Asa ca, incercati sa analizati comportamentul gainilor, poate observati si voi ceva interesant!

🙂   🙂   🙂

Leave a comment